Hieronta

Hieronnalla tarkoitetaan hoitotarkoituksessa suoritettua kehon pehmeisiin kudoksiin kohdistettua manuaalista käsittelyä.

Hierontaa käytetään lihasten rentouttamiseen ja kipujen lievittämiseen. Tutkimusten mukaan jo pelkkä kosketus rauhoittaa, vähentää stressiä, ärtyneisyyttä ja levottomuutta sekä parantaa keskittymiskykyä ja unen laatua. Hieronta käynnistää kuona-aineiden poistumisen elimistöstä, kiihdyttää verenkiertoa ja aineenvaihduntaa, rentouttaa lihaksistoa ja poistaa lihasperäisiä jännityksiä. Hieronta ennaltaehkäisee venähdyksiä ja revähdyksiä, joten hieronnassa voit käydä myös ylläpitääksesi lihasten toimintakykyä, vaikka varsinaista kipua ei olisikaan. Hierontaan voi tulla myös rentoutumaan. Meillä hierontapalveluita toteuttavat sekä fysioterapeutit että koulutetut hierojat.

Oulunseudun Fysioterapian tiimi tarjoaa hierontapalveluita, jotka keskittyvät erityisesti neljään alueeseen:

Lihasjumien helpotus: Kärsitkö jännityksestä tai kireistä lihaksista? Tämä hierontapalvelumme on suunniteltu juuri sinua varten. Se keskittyy kireyden ja lihasjännitysten lievittämiseen, mikä auttaa rentouttamaan lihaksia ja lievittämään kipua.

Rentoutus ja stressin vähentäminen: Elämme kiireisessä maailmassa, ja joskus tarvitsemme hetken rauhoittua. Rentouttava hieronta auttaa vähentämään stressiä ja edistämään mielen ja kehon hyvinvointia. Se vaikuttaa rauhoittavasti hermostoon, auttaa vähentämään ärtyneisyyttä ja parantaa unen laatua.

Fysioterapeutin manuaalinen käsittely: Tämä palvelu kattaa kaikki koulutetun fysioterapeutin manuaaliset keinot. Manuaalinen käsittely voidaan toteuttaa kehosi kokonaisvaltaisena hierontana tai sen aikana voidaan myös tutkia ja etsiä vaivasi juurisyytä.

Urheiluhieronta: Urheiluhieronta on ihanteellinen aktiiviliikkujille ja urheilijoille. Se auttaa palautumisessa, ehkäisee vammoja ja parantaa suorituskykyä. Tämä hieronta ei ainoastaan lievitä lihasperäisiä jännityksiä, vaan se on myös tärkeä osa urheilun ja liikunnan tukemista.

Oulunseudun Fysioterapian tarjoamassa hieronnassa yhdistyy ammattitaito ja henkilökohtainen lähestymistapa. Käytämme erilaisia tekniikoita ja menetelmiä, jotka on suunniteltu vastaamaan asiakkaidemme yksilöllisiä tarpeita. Olipa kyseessä sitten lihasjännityksen lievittäminen, stressinhallinta tai urheilusuoritusten parantaminen, meillä on kokemus ja osaaminen tarjota juuri sinulle sopiva hoito.

Asiakkaidemme kokemuksia

Meitä Oulunseudun Fysioterapian henkilökuntaa ilahduttavat asiakkaat, jotka ovat saaneet apua vaivoihinsa. Tutustu tyytyväisten asiakkaidemme tarinoihin.

Blogi09.11.2021
Fysioterapiasta apua olkapääkipuun