Apua kantakalvon kipuun

Kantakalvon kipu

Kantakalvon kipu on kantakalvon tulehduksesta johtuva yleinen kipu kantapään alueella. Kipu alkaa yleensä monen tekijän seurauksena, mutta johtuu monesti liian suuresta rasituksesta, virheellisestä kuormituksesta tai ylipainosta. Usein liikkeelle lähtiessä tulee tunne ”kalvon repeämisestä”. Kipu aiheuttaa usein virheellisen kävelyasennon, mikä lisää pohjelihaksen kireyttä ja aiheuttaa lihastasapainon häiriötä. Tästä voi seurata myös kalkkikertymää, jota kutsutaan kansanomaisesti luupiikiksi. Ongelma voi kestää useita kuukausia tai jopa vuosia. Aiemmin todella hankalasti hoidettavissa ollut vaiva voidaan hoitaa ammattitaitoisten fysioterapeuttiemme toimesta kivuttomaksi jopa 3 – 5 hoitokerralla. Aluksi pyrimme hoitamaan kivun pois paineaaltolaitetta (shockwave) ja elektroterapiaa apuna käyttäen. Tämän jälkeen poistamme kivun aiheuttajan käyttäen perinteisiä fysioterapeutin manuaalisia keinoja. Ravintovalmennuksella autamme asiakasta tarvittaessa painonpudotuksessa.