Etusivu » Palvelut » Fysioterapia

Fysioterapia

Fysioterapia on ihmisen liikkumisen ja nivelten liikkuvuuden laadussa, ja lihastoiminnan tasapainossa havaittujen virheiden korjaamista erilaisin fysioterapeuttisin keinoin.

Fysioterapia perustuu anatomian, fysiologian ja biomekaniikan tuntemiseen sekä parhaaseen saatavilla olevaan tietoon. Fysioterapeutti on terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö, joka on suorittanut fysioterapeutin tutkinnon.

Fysioterapeuttiemme tärkeimmät työkalut ovat omat kädet, joiden avulla selvitetään oireiden ja kivun syy. Ammattitaitoinen fysioterapeutti selvittää, onko oire esimerkiksi lihas- tai nivelperäinen, vai johtuuko se kenties hermokudoksen ärsytyksestä tai faskian (peitinkalvo) toiminnan häiriöstä.

Fysioterapia suunnitellaan aina asiakas huomioiden

Fysioterapia alkaa tarkalla alkututkimuksella ja asiakkaan haastattelulla, joiden avulla kartoitetaan oireet ja haasteet perusliikkumisen, urheilun ja työpäivän aikana sekä vapaa-ajalla, ja selvitetään niiden alkuperä. Hoitolinja valitaan tutkimustulosten mukaan.

Suunnittelemme yhdessä fysioterapian tavoitteet, jotta saavutetaan optimaalinen ja mahdollisimman kivuton liikunta- ja toimintakyky. Ensimmäisellä hoitokerralla arvioimme tarvittavien fysioterapiakäyntien määrän, joka vaihtelee yhdestä hoitokerrasta pitempiin, vuosia kestäviin kuntoutusjaksoihin. Kokonaisvaltaisessa kuntoutuksessa fysioterapeuttimme huomioi aina myös asiakkaan voimavarat hoitojakson suunnittelussa. Uni ja unen laatu ovat myös tärkeitä.

Fysioterapiaa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti

Olemme erikoistuneet erilaisiin fysioterapian osa-alueisiin, kuten lantionpohjan, leukanivelen ja neurologisten sairauksien kuntoutukseen ja lymfaterapiaan eli turvotuksen hoitoon. Kipu- ja oirehoitoina käytämme lisäksi elektroterapiaa, paineaaltohoitoa (shockwave) ja ultraääntä. Fysioterapia on myös ohjausta ja neuvontaa omatoimiseen harjoitteluun. Kaikki hoitokeinomme ovat vaikuttavuudeltaan lääketieteellisesti tutkittuja, eikä palvelutarjonnassamme ole uskomushoitoja.

Haluamme toimia aina sinua lähellä, ja palvelumme voidaankin toteuttaa missä tahansa viidestä toimipisteestämme, asiakkaan omassa kodissa, palvelukodeissa, päiväkodeissa, kuntosalilla tai uima-altaalla.